ΣΥΜΜΕΤΟΧΗ ΣΕ ΣΥΝΕΔΡΙΑ.


3ο Πανελλήνιο Συνέδριο
  "Ένταξη και Χρήση των ΤΠΕ στην Εκπαιδευτική Διαδικασία" 
  Τμήμα Ψηφιακών Συστημάτων, Πανεπιστήμιο Πειραιώς
  Πειραιάς, 10-12 Μαΐου 2013

Εκπαιδευτικό Σενάριο για τη Διδακτική Ενότητα «Εμείς και οι Άλλοι», Θρησκευτικά Β΄ Γυμνασίου στο Περιβάλλον του LAMS

Κομνηνού, Ι., Φαρίδου, Σ.


Περίληψη
Η δημιουργία του εκπαιδευτικού σεναρίου για τη διδακτική ενότητα των Θρησκευτικών της Β΄ Γυμνασίου με τίτλο «Εμείς και οι άλλοι» βασίστηκε στην ανάγκη ανάπτυξης σεναρίων σύμφωνα με τα Νέα Αναλυτικά Προγράμματα και στην ανάγκη αξιοποίησης των ψηφιακών πηγών που έχουν δημιουργηθεί στο πλαίσιο του Ψηφιακού Σχολείου. Το εκπαιδευτικό αυτό σενάριο αναπτύσσεται με μια ταξινομία εκπαιδευτικών δραστηριοτήτων (Dialog Plus), σε ένα αρκετά διαδεδομένο ψηφιακό περιβάλλον εκπαιδευτικού σχεδιασμού (LAMS), σύμφωνα με τη μεθοδολογία της μάθησης βασισμένης σε πρόβλημα και της επίλυσης προβλήματος (Problem Based Learning και Problem Solving) και με έμφαση σε τρεις βασικούς στόχους: Στην ανάπτυξη μιας σειράς πολύπλευρων δεξιοτήτων, στην ανάπτυξη ικανοτήτων επίλυσης προβλημάτων και στην κατάκτηση γνώσεων - υιοθέτηση στάσεων σχετικών με το θέμα.




1ο Πανελλήνιο Συνέδριο Προτύπων Πειραματικών Σχολείων
  "Ένα χρόνο μετά" 
  3ο Π.Π.Δημοτικό Σχολείο Ευόσμου
  Εύοσμος, 27- 28 Απριλίου 2013


Εφαρμογή σύγχρονων αντιλήψεων για τη μάθηση και τη διδασκαλία-  χρήση υπολογιστικής και δικτυακής τεχνολογίας στα Θρησκευτικά.


Φαρίδου, Σ.



Περίληψη: 

Με την παρούσα εισήγηση επιχειρώ μια συνοπτική παρουσίαση των καινοτόμων διδακτικών πρακτικών που εφαρμόζονται στο Σχολείο όπου υπηρετώ και ειδικότερα στο μάθημα των Θρησκευτικών, το οποίο και διδάσκω εδώ και αρκετά χρόνια. Επισημαίνω, ως θεολόγος, την αναβαθμισμένη διδασκαλία του μαθήματος α) με την εφαρμογή σύγχρονων αντιλήψεων για τη μάθηση και πρωτοποριακών μεθόδων διδασκαλίας και β) με την χρήση διαφόρων εργαλείων και υπηρεσιών web 2.0 : των ιστολογίων για την ανάρτηση εργασιών και ανακοινώσεων δράσεων, των wikis για την υποστήριξη συνεργατικών εργασιών, της ηλεκτρονικής τάξης, της ασύγχρονης τηλεκπαίδευσης και άλλων μέσων που μας προσφέρει το διαδίκτυο για τον σχεδιασμό και την πραγματοποίηση καινοτόμων και διαθεματικών διδασκαλιών. Το σχολείο μας εξάλλου πήρε δύο Βραβεία Αριστείας και Καινοτομίας στην Εκπαίδευση για το έτος 2012, χάρη σε δύο σενάρια μαθήματος Θρησκευτικών. Μεγάλη είναι επίσης η δράση στο μάθημα των Θρησκευτικών και όσον αφορά την υλοποίηση πολιτιστικών προγραμμάτων και προγραμμάτων περιβαλλοντικής με θεολογικό περιεχόμενο, καθώς επίσης και η Συνεργασία του Σχολείου, και ειδικότερα της Θεολόγου, με Εκπαιδευτικούς και Επιστημονικούς Φορείς Διεθνούς κύρους, όπως το Διορθόδοξο Κέντρο της Εκκλησίας της Ελλάδος και το Πατριαρχικό Ίδρυμα Πατερικών Μελετών.


Λέξεις κλειδιά: καινοτομία, διαδίκτυο, συνεργασίες.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου